Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Lees voordat u uw vragen mailt aan Jeugd Aktief eerst deze veelgestelde vragen door. Wanneer uw vraag er niet bij staat, neem dan gerust contact met Jeugd Aktief op.
Dit kan via de linkerkolom > Contact. 

* Is er een reglement?

Ja dit is er. Kijk onder het kopje "aanmelden jeugdweek"

* Hoe word ik medewerker?

Als je medewerker wilt worden bij Jeugd Aktief doe je het volgende:

  1. Meld je aan via het contactformulier op www.jeugdaktief.nl
  2. Een medewerker van Jeugd Aktief neemt contact met je op en vraagt om de volgende persoonsgegevens: voornaam, achternaam, e-mailadres, adres, geboortedatum, telefoonnummer
  3. Er wordt een VOG voor je aangevraagd
  4. Deze lever je uiterlijk de vrijdag voor aanvang van de week in bij het bestuur
  5. Diezelfde avond vindt er een kennismakingsgesprek plaats met je coördinatie
  6. Kun of wil je geen VOG overleggen, dan kunnen wij je helaas niet toelaten als medewerker

Let op: ben je jonger dan 16 jaar, vraag toestemming aan je ouders

 

Wie is de vertrouwenscontactpersoon en hoe kan ik deze bereiken?

De vertrouwenscontactpersoon voor Jeugd Aktief is Mireille van Berkel, zij is te bereiken via mireille.info@jeugdaktief.nl. Zet in deze mail uw naam en telefoonnummer, dan neemt zij contact met u op.

Wanneer kan ik inschrijven?
Digitaal inschrijven voor jeugd Aktief 2019 is mogelijk vanaf maandag 1 april 2019 en mogelijk t/m zondag 12 mei 2019. Let op: Inschrijven kan alleen in deze periode, uitzonderingen zijn niet mogelijk! 
Inschrijving zal plaats vinden op zaterdag 25 mei 2019. Meer informatie hierover zal via onze website, facebook en de mail die u ontvangt na de digitale inschrijving verstrekt worden. 
Daarnaast hebben we per 2019 een deadline gesteld aan het voldoen van de betaling. Dit kan na de inschrijving via de link die u per mail ontvangt  en uiterlijk t/m zondag 30 juni 2019. 
Te laat betaald is ook geen deelname aan de jeugdweek. 
Wanneer u uw kind(eren) definitief is ingeschreven voor Jeugd Aktief (betaling voldaan is), verwachten wij ook dat uw kind(eren) deelneemt.  Indien uw kind(eren) zaterdag 10 augustus niet aanwezig kan zijn, verwachten wij dat u de coordinatie van desbetreffende leeftijdsgroep hiervan op de hoogte stelt. Als blijkt dat uw kind(eren) ook zondag 11 augustus niet aanwezig kan zijn, vervalt zijn/haar deelname. Wij zouden het erg jammer vinden als uw kind uiteindelijk niet deel kan nemen door bijvoorbeeld een eigen vakantieplanning, terwijl een ander kind is uitgeloot en graag zou hebben deelgenomen. Bedenk dit dan ook voordat u uw kind definitief inschrijft. Zo hoeven wij als organisatie minder kinderen teleur te stellen. 

* Wanneer mag mijn kind meedoen met Jeugd Aktief?
Uw kind mag meedoen met Jeugd Aktief als het naar de basisschool in Vught gaat of als het in Vught woont en in de basisschoolleeftijd is. Als uw kind nog niet naar de basisschool gaat of alleen heeft proefgedraaid op school, kan uw kind helaas nog niet deelnemen aan Jeugd Aktief. 

* In welke groep moet ik mijn kind inschrijven?
U schrijft uw kind in bij de groep waarin ze zitten op het moment van inschrijven.
Dus NIET waar ze na de vakantie naar toe gaan. 

* Ik heb mijn inschrijfbewijs niet ontvangen na de digitale aanmelding. Wat nu?
Als u het inschrijfformulier niet in uw mailbox heeft ontvangen, is de digitale aanmelding niet goed verlopen. Controleer voor de zekerheid uw spambox. Treft u ook hier geen digitaal inschrijfbewijs aan, probeer uw kind dan opnieuw aan te melden.

* Wanneer en hoeveel moet ik betalen?.
Als uw kind definitief is ingeloot, ontvangt u per mail een betalingsopdracht. Als de betaling is voldaan, doet uw kind definitief mee. De kosten voor de Jeugdweek bedragen €30,- per deelnemend kind. LET OP: betaling moet gedaan zijn voor 30 juni 2019, anders vervalt deelname. 

* Ik heb geen betalingsopdracht- mail ontvangen, en nu?
Heeft u al gekeken in uw ongewenste mailbox? Soms ontvangen ouders de mail hierin. Mocht u deze ook hierin niet hebben ontvangen en ouders om u heen wel, neem dan gerust contact met ons op middels de website. 
Linkerkolom > Contact of mail naar az@jeugdaktief.nl 

* Kan ik ook zelf geld overmaken naar een rekening?
Nee, dit is voor ons lastig te traceren. Graag alleen via de betalingsopdracht die u van ons ontvangt in de mail. Deze niet ontvangen? Zie hiervoor de vorige vraag.

* Te laat of niet ingeschreven, wat nu? 
Als u te laat bent of u heeft uw kind niet ingeschreven tijdens de inschrijfperiode, kan uw kind dit jaar helaas niet meedoen met Jeugd Aktief. dit geldt ook wanneer u niet op tijd betaald heeft. Om dit in de toekomst te voorkomen raden wij u aan onze site, Facebookpagina, de schoolkranten en onze posters op de scholen in de gaten te houden.

* Is er een wachtlijst?
Helaas, wanneer uw kind niet is ingeloot bestaat er geen mogelijkheid meer om alsnog aan de week deel te nemen, ook niet wanneer een kind uitgevallen is of in de week ziek uitvalt.

* De gegevens die zijn ingevuld bij de inschrijving kloppen achteraf niet, wat nu? 
Geen probleem. Schrijf op het formulier wat je print en meeneemt naar de inschrijving, de correcte gegevens. De algemene zaken coordinator zorgt ervoor dat de gegevens worden aangepast. 

* Mijn kind gebruikt medicijnen, wat nu?
Neem dan contact op met de leeftijdsgroep waaraan uw kind deelneemt. Dit doet u door in de linker balk van de website te klikken op “contact”. U wordt dan doorverwezen naar ons contactformulier. Op dit contactformulier kunt u aangeven om welke leeftijdsgroep het gaat. De door uw verstrekte informatie komt dan rechtstreeks bij de betreffende leeftijdsgroep terecht.

* Jeugd Aktief vraagt om de bijzonderheden van mijn kind, waarom is dit van belang?
Jeugd Aktief merkt dat er steeds meer kinderen met een groot/klein rugzakje meedoen. Deze kinderen zijn natuurlijk ook welkom om een leuke Jeugdweek te hebben. 
Echter is het van belang dat we weten dat uw kind wellicht andere behoeften heeft dan een ander kind. Wij kunnen ons voorstellen dat u dit wellicht moeilijk vind, maar Jeugd Aktief zal discreet omgaan met deze informatie over uw kind. Jeugd Aktief wil echter graag uw kind, het groepje en de leiding van uw kind een super leuke week bezorgen.
Om goed in te kunnen spelen op de behoeften en in de omgang met uw kind is het van belang dat u dit bij de online inschrijving of bij de AZ'er van de groep aangeeft.  

* Mijn kind heeft een (voedsel)allergie moet ik dit doorgeven?
Neem dan contact op met de leeftijdsgroep waaraan uw kind deelneemt. Dit doet u door in de linker balk van de website te klikken op “contact”. U wordt dan doorverwezen naar ons contactformulier. Op dit contactformulier kunt u aangeven om welke leeftijdsgroep het gaat. De door uw verstrekte informatie komt dan rechtstreeks bij de betreffende leeftijdsgroep terecht.
Wanneer uw kind vegatarisch is, horen wij dit natuurlijk ook graag. 

* Heb ik zeggenschap over de groepsindeling van mijn kind? 
U mag bij het inschrijven van uw kind maximaal 3 inschrijfformulieren aan elkaar nieten . Deze kinderen zitten dan gegarandeerd bij elkaar in de groep. U heeft de mogelijkheid om op het inschrijfformulier maximaal 4 namen van andere kinderen op te geven waar uw kind graag bij in de groep wil. Hoewel wij onze uiterste best doen om rekening te houden met uw wensen, willen wij u erop wijzen dat de namen op het inschrijfformulier een voorkeur zijn. De uiteindelijke groepsindeling kan derhalve afwijken. 

* Waar kan ik mijn t-shirts kopen?
Tijdens de opening van de Jeugdweek is er op het terrein een stand waar T-shirts worden verkocht.

* Ben ik welkom tijdens het programma van mijn kind?
Wij stellen het niet op prijs als u tijdens het programma een bezoek komt brengen aan uw kind. Uit onze ervaring is gebleken dat door deze bezoekjes het programma verstoord wordt en heimwee bij uw kind of andere kinderen kan ontstaan. Bent u iets vergeten mee te geven of komt u nog wat na brengen geef dit dan af bij de info stand met naam, kleur groep en groepsnummer.

* Mijn kind is een dag ziek of kan om een andere reden een dag niet komen, wat verwacht Jeugd Aktief van mij als ouder?
Jeugd Aktief verwacht van de ouders dat wanneer uw kind een dag/ enkele dagen niet kan komen, om welke reden dan ook, dat er contact gezocht wordt met de AZ'er van de groep of met de infostand op het terrein. De telefoonnummers hiervoor vind u in het ouder boekje die op deze website staat.

* Aanmelden voor de “Vliegende Brigade”?
Voor 2019 is dit helaas niet meer mogelijk.Aanmelden voor de Vliegende Brigade kan tijdens de Jeugdweek of net daarna en is altijd voor het daarop volgende jaar. Aanmelden kan via onze website, klik op het kopje “contact” en vink in het contactformulier “Vliegende Brigade”aan of mail naar vb@jeugdaktief.nl